Fanficcarien luokka
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pätkä Bleach-ficistä

4 posters

Siirry alas

Pätkä Bleach-ficistä Empty Pätkä Bleach-ficistä

Viesti  Nuti Ti Marras 09, 2010 10:15 am

Lisää mallin näyttöä, yhä Bleachin malliin.

Tässä on siis pätkää keskeneräisestä Bleachin maailmaan sijoittuvasta ficistäni (huom. ei se, johon ajattelin sijoittaa hahmoarviointiosastolla elelevän Umen). Toistaiseksi ideat ficin suhteen ovat vähän jäässä, mutta tässä teille pieni katkelma valmiista osasta. Olkaapa hyvät, kommentointia toivotaan! Ficin työnimenä on "Ritari pillerin hahmossa", ja se yrittää kertoa Konin muistakin puolista kuin pervoudesta... (Juuri tämä katkelma ei tosin moista käsittele.)


***


Ritari pillerin hahmossa - Katkelma




”…eijeijeijei! Ei kai taas! En takuulla suostu, en nyt kun – ”

Thunk!

Plop!

…kop, kop, kopkopkopkopikopi vierviervier…


Pienen huoneen lattialle kopisi vaaleanvihreä, hieman nukkainen pyöreä pilleri. Ennen kuin se ehti osua huoneen vastakkaiseen seinään, kirkkaanoranssipäinen pitkä teinipoika nappasi sen ja nosti nyrpeiden kasvojensa eteen.

”Ugh… eikö tätä voi pestä? Se on yltä päältä saastassa. Ties mitä pöpöjä siinä on.”

Tällä välin sängyltä lattialle tumahti veltto, huonosta kankaasta tehty keltainen leijonapehmolelu.



Päivää, ihmiset! Vaviskaa edessäni, sillä minä olen Kon! Herra Kon! K.O.N., Kuolettavin Olioiden Nirhaajista!

Ei vaan. Olen ihan vain mod soul, muokattu sielu, underprop-mallia. Olen sielu, joka kulkee kätevästi pillerin muodossa. Kannettava sielu, osta heti omasi, saat kaksi kolmen hinnalla, tarjous voimassa vain rajoitetun ajan. No heh heh.

Mod soulina ei ole aina erityisen hauskaa. Koska olen keinotekoinen, shinigamien luoma, minua kohdellaan helposti kuin silkkaa esinettä. Tunnen sen päivittäin vanuissani. Minua paiskotaan ympäriinsä, eikä argumenteistani välitetä. Pääfunktionani on yleensä toimia erään idiootin sielun sijaisena, kun hän mellastaa ympäriinsä hollow’iden perässä. Enkä tietenkään saa tehdä mitä haluan, kun kerrankin saan kunnon kehon käyttööni! Pitää olla vain kiltti pieni Kurosaki Ichigo, joka näyttää aina nyreää naamaa eikä heilastele tyttöjen kanssa. Todella tylsää. Tyyppi ei todellakaan käyttäydy ikänsä ja sukupuolensa mukaisesti.

Ja tuossa hän on, asianomainen räikeäpäinen idiootti nimeltään Kurosaki Ichigo. Ikävä kyllä hän on… … …kämppikseni. Pakosta. Hän on hirvittävän huumorintajuton tyyppi, aina paiskomassa minun ihastuttavaa pehmolelukehoani pitkin seiniä pienestäkin syystä. Täytteenikin ovat ihan litistyneet, ja saumani ratkeavat pian…

…hei! Älä nyt vain mene huuhtelemaan tätä pilleriä vessaan, tolvana! Se ei ehkä liukene syljestäsi, mutta en ole pätkääkään varma vesijohtovedestä! Eijeijeijei, älä kastele minua! Kyllä sinä voit niellä sen pillerin vähän likaisenakin, iso mies! Syöthän sinä sitä jogurttiakin joka parantaa vastustuskykyä!

Aaaaarmoooooaaaaaaaargh…!!




”Ichigo! Mitä sinä vielä siellä vetkuttelet? Hollow ehtii vielä karata omaan ulottuvuuteensa jos et pidä kiirettä!”

Oranssi pää kääntyi samalla, kun pään omistajan käsi avasi vesihanaa. ”Odota nyt vähän, Rukia”, paljon puhuttu nuorimies, Kurosaki Ichigo, puuskahti. ”Minä en niele Konia, kun se pilleri on pyörinyt lattialla! Huuhtai–”

Paum! Oranssiin pään ruskeasilmäisiin kasvoihin pamahti harvinaisen lennokas sininen tohveli. Heti jalkineen perään kajahti kiljaisu: ”Lakkaa vitkailemasta ja pistä sitä pilleriä naamaan! HETI!” Töps. Tohveli tipahti kasvoilta lattialle.

”…kuten haluatte, neiti pomottaja”, Ichigo murahti nenä komean punaisena.

Viime hetken pelastus. Pilleri oli juuri osumaisillaan hanasta valuvaan vesinoroon, kun räikeätukkainen nuorimies tuli toisiin aatoksiin hygieniastaan. Pilleri palasi nuorukaisen suun eteen, ja suu avautui… Pilleri irtosi sormenpäistä… Pilleri lensi suuhun…

Tsuuum!

Sielu pillerin sisässä ei tuntenut enää itseään pelkäksi pieneksi, pallonmuotoiseksi objektiksi. Nyt se tunsi itsensä isommaksi objektiksi, jolla oli pitkä, jäntevä ruumis, pitkät kädet ja jalat, lukiopojan koulupuku, kirkkaanoranssit hiukset… ja jonka nenään sattui.

Sielun vieressä seisoi toinen yhtä pitkä ja oranssipäinen poika ylikasvanut miekka selässään ja mustat samuraivaatteet yllään. Tosin vain harva näki tämän jälkimmäisen pojan: hän oli silkka henki. Pillerin sielu oli tämän hengen oikeassa ruumiissa.

”Kon, mene ajoissa kouluun”, samuraiasuinen henki komensi suunnatessaan kulkunsa ikkunalle. ”Minulla ei ole tapana myöhästellä, ja henkilökunta hankkii minut ongelmiin jos myöhästyn kerrankin. Pese kädet ennen kuin syöt aamiaista, muuten Yuzu mäkättää minulle koko loppupäivän. Ja pese hampaasi, tai siis minun hampaani, muuten Yuzu ei anna minun syödä päivällistä.”

Oranssipäinen keho mutristi suutaan. ”Juu… juu…”

”Ja jos saan tietää, että hiplasit tyttöjä tai tirkistelit heitä koulussa, tulee tupenrapinat.”

Kehon kasvoille nousi hyvin ruma ilme.

”Ei muuta”, miekkaa kantava henki totesi ja astui ikkunalaudalle. ”Palaan luultavasti viimeistään ruokatuntiin mennessä, elleivät hollow’t pidä mitään täällä sukukokou– ”

”ICHIGO!” kajahti kolmas ääni, joka oli nyt sen arvoisan tohvelinlennättäjän. ”Nyt vauhtia ahteriisi tai lentää toinenkin tohveli!”

Henki tuhahti. ”Neiti pomottaja kutsuu… Nähdään koulussa, Kon.”

Whump. Henki katosi ikkunassa yhtenä mustien vaatteiden humahduksena.



Juu, tällainen on tavallinen arkeni. Ichigo menee hutkimaan shinigamina hollow’ita ja jättää minut tuuraamaan itseään. Yleensä leikin häntä koulussa… se on toisinaan hyvin tuskallista.

Päältä ei uskoisi, mutta Ichigo on hirveä hikke eikä halua huonoon valoon opettajiensa edessä. Tekee läksyjäkin niska limassa saadakseen hyviä arvosanoja, ei pidä yhtään hauskaa. Onko Ichigo aseksuaali vai hirvittävä teeskentelijä? Hän ei todellakaan käyttäydy niin kuin hänen ikäisensä pitäisi käyttäytyä.

Ichigon kehossa ollessani minun pitää vaikuttaa täysin Ichigolta, joten kun menen tuuraamaan häntä, kaikki hauskanpito kielletään. Ei ei, et saa lähennellä tyttöjä, Kon. Ei saa tuijottaa Orihime-neidin rintavarustusta, hän on vain kaveri…
todella upeasti varustettu sellainen tosin, hih hih. Mutta lista jatkuu: Ei saa yrittää pussata ketään. Ei saa yrittää iskeä ketään. Ei saa mennä tyttöjen pukuhuoneisiin, ei saa katsoa hameiden alle (vaikka ne ovatkin Karakuran lukiossa niin ihanan lyhyitä), ei saa vaikka-mitä-mitä-ikinä-likainen-mielikuvituksesi-keksiikään, Kon. Tyttöihin ei kosketa eikä heitä tuijotella, koska oikea kiltti pikku ihana Kurosaki Ichigo ei ikinä tee niin.

Todellinen tylsimys tuo tyyppi!

Ja tästäkin päivästä on takuulla tulossa ichigomaisen tylsä…

Nuti
Nuti
Admin

Viestien lukumäärä : 187
Join date : 06.11.2010
Ikä : 33
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu

http://fanficluokka.omapalsta.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Pätkä Bleach-ficistä Empty Vs: Pätkä Bleach-ficistä

Viesti  Horaaneko Ti Marras 09, 2010 10:31 am

Tuli ihan ikävä niitä aikoja, kun Bleach oli vielä hyvä. No

Nuuh, hyvää tekstiä jees jees! Very Happy Nielaisi heti mukaansa, ja heti teki mieli lukea enemmän! ^^
En tosin ole ikinä kuullut sanoja "tumahti" ja "vitkailemasta" mutta etköhän sä vanhempana ja viisampana paremmin tiedä. Very Happy
Hmm... En kyllä uskois, että Ichigo sanoisi Konille, että "nähdään koulussa"
Ja Rukian puhetyyli ei ollut kovin sivistynyt tässä. Se on sarjassa sellainen jännä, niin kuin shinigameilla yleensäkin Bleachissa. X0
Ja joo, takerrun taas pikku seikkoihin, anteeksi. Laughing
Mutta erittäin hyvää tekstiä, jatka samaan malliin!
Horaaneko
Horaaneko
Ficcari

Viestien lukumäärä : 111
Join date : 07.11.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Under the bed

Takaisin alkuun Siirry alas

Pätkä Bleach-ficistä Empty Vs: Pätkä Bleach-ficistä

Viesti  Genma Ti Marras 09, 2010 10:40 am

Hyvälle näyttävää tekstiä. Kyllä nimim. Nuti tarjoaa hyvää laatua. Ehkä hieman häiritsi tuo tehosteiden käyttö tekstissä. Sinänsä tunnen "Valkaisuainetta" melko huonosti, mutta kyllä tuo hyvälle vaikutti. Smile
Genma
Genma
Kynäniekka

Viestien lukumäärä : 61
Join date : 07.11.2010
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

Pätkä Bleach-ficistä Empty Vs: Pätkä Bleach-ficistä

Viesti  Nuti Ti Marras 09, 2010 8:38 pm

Kiitokset teille! Nyt vastakommenttia:

Aijjaa, eikö sanoja "tumahtaa" ja "vitkailla" tunneta yleisemmin? Tai no, jälkimmäisen voisi toki korvata sanalla "vitkastella". Jos ei vieläkään tiedä, mitä se tarkoittaa, tarjoan sanan "viivytellä". Mutta tuo "tumahtaa"... hmmm, olen viljellyt sitä aika paljon, ja yleensä tarkoitan sillä sitä, että jotain putoaa jonnekin niin, että siitä kuuluu... niin, tumahtava ääni! Siis sellainen vaimea "tum" tai "töf" tai "töps" ta jotain tuollaista. Got it? :'D Pitäisiköhän keksiä jokin yleiskielisempi vastine?

Ichigo ja nähdään koulussa: ...Nuti the Kirjoittaa-koviksista-mutta-ei-osaa-puhua-kuin-sellainen iskee jälleen. Hmmm, kai yritin sillä tarkoittaa lähinnä sitä, että Ichigo tavallaan vaatii Konia olemaan paikalla koulussa kun hän itse saapuu. Mutta kai sen voisi töykeämmin sanoa.

Rukian puhetyylistä: em. murteellisuuksia voisi toki karsia, mutta ei se tohvelinkaan nakkaaminen järin sivistynyttä ole Very Happy En itse tosin ole Bleachia katsoessani/lukiessani ole kiinnittänyt tarkkaa huomiota Rukian puhetapaan, paitsi että Karakuraan soluttautuessaan hän yritti matkia nykyihmisen puhetta (wanhahtavin tuloksin) ja että yleisesti hän käyttää minä-sananaan sanaa "watashi". Hmmm, pitäisiköhän tarkastella paremmin?

Ääniefekteistä: Aijai, pinttynyt tapa. En tosin tiedä, vähentääkö vaiko lisätäkö sitä, kun toiset tuntuvat tykkäävän ja toiset ei. Toisinaan kyllä mielestäni ääniefektit ovat paikoillaan, esmes tossa alussa kun Kon the Pilleri kolkataan veke Kon the Pehmolelusta. Jotenkin se oli vain hauskempaa kuin kuvailla sama sanallisesti Very Happy

Kiitokset kritiikistä, sitä tarvitaan!
Nuti
Nuti
Admin

Viestien lukumäärä : 187
Join date : 06.11.2010
Ikä : 33
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu

http://fanficluokka.omapalsta.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Pätkä Bleach-ficistä Empty Vs: Pätkä Bleach-ficistä

Viesti  Horaaneko Ke Marras 10, 2010 2:20 am

Nuuh, yleisesti tunnetaan mielestäni sana "tömähtää" (joka kuullostaa muuten tosi typerältä muhahahaa) mutta kai se voi noikin olla. Anyway, mitä väliä sillä oikeastaan edes on? Very Happy

Noh, ainakin mangaa lukiessani huomasin Rukian käyttävän astetta sivistyneempää puhekieltä, joka tosin hiipui pikku hiljaa naisen totuttautuessa ihmisten maailmaan. Eli tuokin huomautukseni oli aika typerä. XD Enpä muista, mitä minä-muotoa hän käytti, mutta jos se oli tuo watashi, niin selvä homma! cat
(anteeksi epäselvät vastaukset... drunken) <--- no en kyllä ole mitään ottanu. XD

Nuo ficissä käytettävät ääniefektit ovat aika kaksipiippuinen juttu. Jotkut pitää, jotkut ei. Itse tykkään enemmän sanoin kuvailluista äänistä, mutta sehän pitää tehdä niin, mikä itse tuntuu hyvältä! king
Horaaneko
Horaaneko
Ficcari

Viestien lukumäärä : 111
Join date : 07.11.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Under the bed

Takaisin alkuun Siirry alas

Pätkä Bleach-ficistä Empty Vs: Pätkä Bleach-ficistä

Viesti  Xyam Ke Marras 10, 2010 7:14 am

Pakko kehua tekstiäsi. Hahmot ainakin vaikuttavat IC:iltä (En ole juuri lukenut Bleachia, joten en voi sata varmana sanoa). Minä itseasiassa pidän tuosta efektien käytöstä, se tuo kirjoitusasuun jotain omaperäisempää, sillä moni varmaan korvaisi nuo kuvailulla. Pakko vain kehottaa jatkamaan samaan malliin.
Xyam
Xyam
Amatööritonttu

Viestien lukumäärä : 4
Join date : 10.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Pätkä Bleach-ficistä Empty Vs: Pätkä Bleach-ficistä

Viesti  Nuti Ke Marras 10, 2010 7:19 am

Kiitokset kiitokset! Myöhempään versioon tekstistä taidan kyllä muuntaa Rukian puheen vähän kirjakielisemmäksi ja kenties vähentää ääniefektejä omituisimmista paikoista Smile
Nuti
Nuti
Admin

Viestien lukumäärä : 187
Join date : 06.11.2010
Ikä : 33
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu

http://fanficluokka.omapalsta.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Pätkä Bleach-ficistä Empty Vs: Pätkä Bleach-ficistä

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa