Fanficcarien luokka
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Male Pregnancy

+5
Horaaneko
Nuti
envyy
BrainDead
Jatt-An
9 posters

Siirry alas

Male Pregnancy Empty Male Pregnancy

Viesti  Jatt-An To Joulu 09, 2010 6:04 am

Male Pregnancy, lyhennettynä mpreg (joskus mprg), on siis ficcigenre, jossa miespuolinen hahmo tulee raskaaksi ja synnyttää.

Mielipiteenne ja mietteenne mpreg-ficeistä, tykkäättekö vai ettekö tykkää ja miksi. Yleistä keskustelua aiheesta.



Itse en oikein ole koskaan välittänyt tästä kyseisestä genrestä. Pari vuotta sitten kun siihen törmäsin luin kuitenkin silkasta kiinnostuksesta joitain genren ficcejä ja sattuneista syistä olen senkin jälkeen pari mpreg:tä lueskellut. En nyt ainakaan muista lukeneeni yhtäkään tällaista ficciä heteroparituksella, eli mielipiteeni perustuvat siis pelkkään slahshiin.

Suurimpana ongelmana pidän mpreg-ficeissä raskauden selitystä. Ymmärrettävästi miehen raskaaksi tuleminen on pikkasen vaikea selittää millään kovin järkevällä syyllä, ainakaan jos siihen ei jakseta nähdä paljoakaan vaivaa. Olen puoliksi nauranut ja puoliksi itkenyt kun hahmot ovat ficistä toiseen menneet lääkärille ja saaneet tietää, että joo, olet omistanut kohdun koko elämäsi ajan eikä tätä ole, jostain kumman syystä, koskaan huomattu missään ja jotekin nuo poikakaverisi eritteet nyt pääsivät sinne. Asiaa ei sen kummemmin ihmetellä ja raskauskin kehittyy ihan normaalisti.
Jotain kertoo se, että ainoa mpreg-ficci josta olen oikeasti tykännyt oli oneshot jossa koko asiaa ei edes yritetty selittää.

Lisäksi juonen kuljetus mpreg-ficeissä tuntuu olevan ficcareille kovin vaikeaa. Raskaus tuntuu ficeissä olevan yleensä se pääpointti jonkin suuremman juonen sijaan, ja ymmärrettävästi homma käy helposti tylsäksi. Tämän genren ficeissä olisi mielestäni myös tärkeää tarinan jaksotus. Ei välttämättä ole kovin toimiva idea kirjoittaa ensin hahmojen elämästä päivä kerrallaan ja sitten hypätä kahdeksan kuukautta eteenpäin.
Minua on lisäksi häirinnyt hahmojen suhtautuminen koko raskauteen. Luulisi, että tuollainen vaikuttaisi hahmoihin edes jotenkin ja että sille ehkä uhrattaisiin pari pohtivaa ajatustakin.

En kuitenkaan sano, ettei mpreg-ficci voisi olla onnistunut ja hyväkin. Aiheestahan voisi saada vaikka minkälaista ~*draamaa*~ ja ~*syvällistä pohdintaa*~ aikaan. Itse en vain koskaan ole nähnyt nähnyt tällaista mpreg:ssä.


Teidän mietteenne aiheesta?
Jatt-An
Jatt-An
Kynäniekka

Viestien lukumäärä : 58
Join date : 08.11.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://jatt-an.deviantart.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  BrainDead To Joulu 09, 2010 8:19 am

Multa vissiin mennyt jotakin ohi, kun en ole tästä mpreg:stä koskaan kuullutkaan... Very Happy

Itse en voisi kuvitella lukevani kyseisiä ficcejä, korkeintaan uteliaisuuden vuoksi saattaisin yhden lukaista. Mutta kuitenkin se, että mies tulee raskaaksi, on niin outo ajatus ja sehän on yleensä mahdotonta miehelle hankkiutua raskaaksi? Se yksi mies, joka oli raskaana ja siitä uutisoitiin silloin paljon, oli myös jotain iha extremeä ja en käsitä sitä vieläkään kunnolla. .__.

Oma pelkoni näitä mpreg-ficcejä kohtaan olisi varmasti toi mitä jo sanoit Jatt-An. Mun mielestä se ainakin on kaukana normaalista, että mies tulee raskaaksi, joten tuskin ne hahmotkaan siinä ficissä voisivat suhtautua siihen kovin kevyesti. Ja miten ihmeessä ne miehen eritteet oikein voivat sinne "aina sussa olleeseen kohtuun" päästä, eääh, menee liian vaikeaksi mun aivoille. Very Happy

Tosiaan puhtaasta mielenkiinnosta voisin yhden lukea, mutta ei kyllä kuulosta yhtään mulle sopivalta genreltä noin muuten. Mutta kaikkeahan on pakko kokeilla, ennen kuin tietää. ;P
BrainDead
BrainDead
Kynäniekka

Viestien lukumäärä : 60
Join date : 11.11.2010
Ikä : 30

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  envyy To Joulu 09, 2010 9:07 pm

Itse en mpreg ficcejä saanut koskaan luettua loppuun asti. Kuten edellä on mainittu, se on minustakin epäluonnollista ja aiheuttaa lähinnä WTF reaktion.

Fanarteissa olen mpreg:hin enemmän törmännyt, eikä se omaa silmää hirveästi miellytä. Tuntuu kuin miehestä yritettäisiin tehdä väkisin nainen.
Miksei voida suosia heteroparituksia, jos halutaan kertoa raskaudesta?

Itse en ole hyviin mpreg ficceihin törmännyt, mutta en kiistä sitä etteikö sellaisia voisi olla.
envyy
envyy
Raapustelija

Viestien lukumäärä : 47
Join date : 09.11.2010
Ikä : 31

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  Nuti To Joulu 09, 2010 10:38 pm

Itselleni mrpeg ei ole aiheena tuttu, mutta se tuntuu vahvasti sellaiselta idealta kuin että joku olisi ekaksi keksinyt omaperäisen idean, ja sitten lauma kiljuvia fanityttöjä olisi tullut pihistämään sen. Myös mpreg:n logiikka tai sen puute hämmentää.

Onkohan olemassa muuten ffath-ficcejä (female fathering), joissa muksun tekemisessä onkin mukana kaksi naista, joista toisella on sisuskalut vähän miehekkäämmässä mallissa? Tosin aika outo ajatus sekin...

Ah, mieleeni tuli eräs tosielämän mpreg-tapaus, jota voisi jotenkin soveltaa mpreg-aiheeseen: merihevoset. Merihevosilla menee poikasten saaminen eri päin kuin mitä muilla eliöillä: naaras hoitaa muna-aihionsa uroksen sisällä olevaan pussiin, ja siinä pussissa ne hedelmöittyvät. Tavallaan siis uros tulee raskaaksi tässä. Melkein sama tilanne kuin normaalissa tapauksessa, paitsi että loppusijoituspaikka on eri. Voisikohan tätä ideaa soveltaa jotenkin?
Nuti
Nuti
Admin

Viestien lukumäärä : 187
Join date : 06.11.2010
Ikä : 33
Paikkakunta : Pääkaupunkiseutu

http://fanficluokka.omapalsta.net

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  Jatt-An La Joulu 11, 2010 6:22 am

envyy kirjoitti:Tuntuu kuin miehestä yritettäisiin tehdä väkisin nainen.
Miksei voida suosia heteroparituksia, jos halutaan kertoa raskaudesta?
My thoughts exactly. En ole koskaan täysin ymmärtänyt, että miksi ficeissä homoparien pitäisi niitä lapsia ylipäätänsä saada, tai jos se nyt ihan pakollista on, niin eikö ne voisi vaikka adoptoida tai jotain? Ehkä juttu on juuri niinkuin Nuti sanoi, joku on keksinyt omaperäisen jutun jota kaikki ovat sitten lähteneet kopioimaan.

Nuti kirjoitti:Merihevosilla menee poikasten saaminen eri päin kuin mitä muilla eliöillä: naaras hoitaa muna-aihionsa uroksen sisällä olevaan pussiin, ja siinä pussissa ne hedelmöittyvät. ... Voisikohan tätä ideaa soveltaa jotenkin?
Maailma, jossa miehet hoitavat synnyttämisen? Ei huonompi idea, nyt äkkiä joku toteuttamaan.: D
Jatt-An
Jatt-An
Kynäniekka

Viestien lukumäärä : 58
Join date : 08.11.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://jatt-an.deviantart.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  Horaaneko La Joulu 11, 2010 9:48 am

"Kun olemme asiaa tarkemmin tutkineet, olemme tulleet tähän lopputulokseen. Te olette merihevonen."

Tahdon aloittaa jonkun ficin noin. XD
Joo, en ole lukenut... Laittakaa joku linkki mulle, en jaksa ettii!!! XD
(joo ei oo pakko! >:3)
Mutta olen kyllä kuvia nähnyt. DevianArtin SeidooReiki tuntuu rakastavan Gaaran laittamista raskaaksi, ja mua se lähinnä oksettaa. pale

Siis... Argh! Tässä taas nähdään, miten lähellä homoparitukset onkaan vielä heteroparituksia! Ihmiset eivät ole näköjään vielä valmiita uskomaan, että kaksi karvaista, rekkakuskimiestä voi tosiaan olla yhdessä, toisen ei tarvitse olla kuin nainen! Ja mitähän tuossa enää on eroa, jos se voi jo raskaaksikin jo tulla? XI Ei mitään, paitsi, että... Noh, housuista voi löytyä jotain miehille kuuluvaa. XD
Tiedän toisenkin raskaaksi tulleen miehen! Alienin synnyttäjä... XD

En muuten yhtään ihmettele tätä. Se, että japsit saa seksuaalista tyydytystä, kun nainen oksentaa niiden päälle tai talloo niiden silmälaseja korkokengän korolla, niin ei ole oikeasti ihme. 0w0`

Mutmut, voishan sitä jonkun ihan uteliaisuudesta lukea! XD Sellanen vois olla hauska, että mies olis saanut jonkun tuntemattoman sukupuolitaudin, ja sille olis alkanut kasvaa kohtu! XD Heii, ihan uskottavaa, nee? What a Face
Horaaneko
Horaaneko
Ficcari

Viestien lukumäärä : 111
Join date : 07.11.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Under the bed

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  No-chan Ma Tammi 10, 2011 6:57 am

Kuulostaa minusta todella typerältä. Siis todella. En halua ikimaailmassa lukea tommosta ficciä, jossa mies tulee raskaaks. O.O

Heh, no Sims peleissähän mies voi tulla raskaaksi kun alienit nappaa sen mukaansa. Siis alienraskaus, mistä Horaaneko jo mainitsikin...

Kerran yks kaverini kerto yhestä SasuNaru ficistä, jossa Naruto tuli raskaaks. Ficissä kuulemma luki jotain tällaista: "Naruto tuli raskaaksi Sasukelle taian ja suukseksin avulla"
Nauroin mahani kipeäksi kun kuulin tuon lauseen. Siis taian? Mitä hemmettiä? xDD

No-chan
No-chan
Raapustelija

Viestien lukumäärä : 44
Join date : 09.11.2010
Ikä : 27
Paikkakunta : City in the sky

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  Rai Ma Tammi 10, 2011 8:53 am

Itse näen male pregnancy ficit ennemminkin seksuaalisena fantasiana. Totta kai kaikki tietävät, että ajatus raskaana olevasta miehestä on mahdoton, mutta tällaiset fetissificit kuuluvat mielestäni vähän eri kategoriaan kuin "perusficit". Niissä todellisuudentaju hämärtyy, ja aika moni mahdottomaksi luultu asia voi olla mahdollista, eikä se haittaa lukijaa. Toiset tykkää bondagesta, toiset raskaana olevista miehistä ja toiset sitten jostain ihan muusta. Cool Minua ei kyllä koko miesraskaus-teema ole tosin koskaan pahemmin kiinnostanut.
Rai
Rai
Raapustelija

Viestien lukumäärä : 24
Join date : 07.11.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Lapin kylmyydessä 8D

http://wackythingshappening.blogspot.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  Horaaneko Ke Tammi 12, 2011 7:46 am

Horaaneko sivistyi ja luki muutaman mpreg-ficin. 0__0

Jiraiya tekee jonkun pervotekniikan ja Lee tulee raskaaksi. Oh so happy.

Joo, se oli kauheaa. 8D Sitten jossain ficissä selvisi, että Shukaku Gaaran sisällä on nainen, ja kun Naruton kanssa oli makkarin puolella käväissyt, niin kohtahan se lapsi jo tulikin... Tuossa ei vaan selitetty aika tärkeää asiaa:
-Minne se kohtu mahtuu ja missä se oli ollut piilossa Gaaran elämän ekat 16 vuotta?

Vähän ristiriidassa menee tämä juttu, koska miehen kehohan tunnetusti on erilainen kuin naisen. >8D

Noh, ehkä jotkut tykkää. Itseäni lähinnä oksettaa. Deviantartissakin tyypit ihkutti jollekin Mpreg-kuvalle (jonka uhrina taas kerran oli Gaara...) että miten ihana ja hotti ja upee ja söpö ja überhieno se olikaan!
Sairasta. lol!
Horaaneko
Horaaneko
Ficcari

Viestien lukumäärä : 111
Join date : 07.11.2010
Ikä : 31
Paikkakunta : Under the bed

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  Hidefini Ma Tammi 24, 2011 4:08 am

En oo ikinä, koskaan, milloinkaan ymmärtänyt, että minkä takia miehet halutaan edes saada raskaaksi, koska sitähän varten on naiset ja se nyt on ihan biologisesti ja kaikella tavalla naisten ensisijainen tehtävä tässä suuressa maailmassa. Joten miksi miehiä? Jossain kirjassa kyllä yritettiin selittää, että miestin on mahdollista tulla raskaaksi... mutta en nyt muista miten. Se ei kuitenkaan oo se tärkein osuus tässä.

Joten komppaan vähä jokasta kommenttia siitä, etten pidä koko mpreg hommasta, mutta mutta mutta. Liikaa muttia tässä kohdassa, mutta minkäs sitä voi.

Mpreg ficit voi olla hyviä, erittäin hyviä. Oon ite vaa törmänny hyviin mpreg ficcehin (onkohä tää joku ihme vai oonko mä vaan liian nirso?). Pari esimerkkiä selityksistä, joita nyt on tullu vastaa:
Eräässä ficissä perusteltiin, että oli niin kehittynyt teknologia (siis elettiin vuotta 2300 jotain), että miehille saatiin tehtyä kohtu ja piti syödä jotain pillereitä, jotta pystyisi tulemaan raskaaksi. Muuten tässä mentiin ihan niin kuin tavallisesti, että pannaan ja tulee muksu.
Toisessa ficissä oltii tehty hirveetä lääketieteellistä selvitystä, että mies oli syntynyt sekä naisen, että miehen sukupuolielimillä, mutta ilman tissejä. Oli mahdollista päätyä raskaaksi, mutta raskaus ei ikinä pääsisi loppuvaiheeseen, koska keho ei ole tehty sitä varten ja siis tuli keskenmeno.
Ehkä hulluin mitä oon ikinä lukenu, niin on menny niin, että tyypit on käyttäny nikotiinilaastareita ja niissä on ollu jotain ainetta, joka on saanu naistensukupuolihormoonit kehittymään kehossa ja sitten tultiin raskaaksi normi seksissä. Tää kolmas oli siitä erittäin hyvin kirjotettu ja toteutettu, että siinä käytiin kaikki ne tunnekuohut läpi, siis ihan alusta loppuun. Miten tää mies vihas kehoaan, kasvavia tissejä ja vaikka mitä muuta tulikaa mukana ja sitte tuli sen poikaystävän kanssa kaikkia ongelmia. Tietysti soppaan lisättiin, että nää jätkät oli veljeksiä, eikä ne voinu kertoa kellekää et ne on yhessä ja lisää draamaa, mutta. Tää viimenen kannattaa todella lukea, hyvin kirjotettu, pitkä ja todellinen rakkaus. Vaikka nyt onki englanniks tai no joku on kyllä alottanu suomentaa tätä, mut tais olla osaan 13 asti suomennettu vasta. ...Makes Three by Majestrix


Mutta mun kokemukset mpreg ficeistä on pelkkiä positiivisä, mikä ei todellakaan käy yhteen sen kanssa, etten vois juurikaan sietää mpreg ficcejä. Luen kyllä, jos ficci on hyvä, hyvin perusteltu (tai vältellään pikkutarkkaa selittelyä) ja sen pitää ehdottomasti olla lukemisen arvone. Mun mielipide mpregista hyppii seinille, eikä pysy paikoillaan, okei miinus sen osalta, etten ymmärrä sitä enkä tykkää tai mitää, mutta muuten. Joo. Ehkä joku tajuskin. Mutta tää nyt vaan on miten mä sen ajattelen.
Hidefini
Hidefini
Raapustelija

Viestien lukumäärä : 37
Join date : 08.11.2010
Ikä : 31

http://insanityworld.webs.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  ainoboy Ma Helmi 14, 2011 3:21 am

OFF!!

Hidefini kirjoitti:Mpreg ficit voi olla hyviä, erittäin hyviä. Oon ite vaa törmänny hyviin mpreg ficcehin (onkohä tää joku ihme vai oonko mä vaan liian nirso?). Pari esimerkkiä selityksistä, joita nyt on tullu vastaa:
Eräässä ficissä perusteltiin, että oli niin kehittynyt teknologia (siis elettiin vuotta 2300 jotain), että miehille saatiin tehtyä kohtu ja piti syödä jotain pillereitä, jotta pystyisi tulemaan raskaaksi. Muuten tässä mentiin ihan niin kuin tavallisesti, että pannaan ja tulee muksu.
Toisessa ficissä oltii tehty hirveetä lääketieteellistä selvitystä, että mies oli syntynyt sekä naisen, että miehen sukupuolielimillä, mutta ilman tissejä. Oli mahdollista päätyä raskaaksi, mutta raskaus ei ikinä pääsisi loppuvaiheeseen, koska keho ei ole tehty sitä varten ja siis tuli keskenmeno.
Ehkä hulluin mitä oon ikinä lukenu, niin on menny niin, että tyypit on käyttäny nikotiinilaastareita ja niissä on ollu jotain ainetta, joka on saanu naistensukupuolihormoonit kehittymään kehossa ja sitten tultiin raskaaksi normi seksissä. Tää kolmas oli siitä erittäin hyvin kirjotettu ja toteutettu, että siinä käytiin kaikki ne tunnekuohut läpi, siis ihan alusta loppuun. Miten tää mies vihas kehoaan, kasvavia tissejä ja vaikka mitä muuta tulikaa mukana ja sitte tuli sen poikaystävän kanssa kaikkia ongelmia. Tietysti soppaan lisättiin, että nää jätkät oli veljeksiä, eikä ne voinu kertoa kellekää et ne on yhessä ja lisää draamaa, mutta. Tää viimenen kannattaa todella lukea, hyvin kirjotettu, pitkä ja todellinen rakkaus. Vaikka nyt onki englanniks tai no joku on kyllä alottanu suomentaa tätä, mut tais olla osaan 13 asti suomennettu vasta. ...Makes Three by Majestrix



Nyt heräs kiinnostus toho vikaa.. Oisko linkkiä? ((=
ainoboy
ainoboy
Raapustelija

Viestien lukumäärä : 26
Join date : 08.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  Hidefini Ma Helmi 14, 2011 3:33 am

ainoboy:
Englanniksi ja Suomeksi

Ficci on siis Tokio Hotel ficci ja valitettavasti tarvitsee sisäänkirjautumisen päästäkseen lukemaan kummassakin paikassa. Suomeksi ilmestynyt 15 osaa ja kokonaisuudessaa ficissä on 56 osaa, mutta todella on vaivan arvoinen lukemiskokemukseltaan, vaikka ei välttämättä välittäisikään koko bändistä. Kaveri vihasi Tokio Hotelia, mutta rakasti tota ficciä. Joten ha. Ja sitten jatkoa on myös tullu tohon a se on on And Baby, se löytyy vain englanniks ja taitaa tällä hetkellä olla ilmestyny 13 osaa eli on vielä kesken.

En mee lupaamaan mitään, mutta toi vois myös löytyä Finistä (finfanfun), mun tietääkseen edellinen kääntäjä julkas sitä ainaki jollain toisella foorumilla, mutta en nyt muista millä. Finissä siis olis keskeneräinen suomeksi käännetty versio. Mutta jos finissä on, niin siellä voi olla sitten vain seitsemän ensimmäisen osan käännös, koska ensimmäinen kääntäjä jätti homman kesken, kuka tietää minkä takia ja Ronnie jatkoi siitä.
Hidefini
Hidefini
Raapustelija

Viestien lukumäärä : 37
Join date : 08.11.2010
Ikä : 31

http://insanityworld.webs.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Male Pregnancy Empty Vs: Male Pregnancy

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa