Fanficcarien luokka
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Höpinää elokuvista

4 posters

Siirry alas

Höpinää elokuvista Empty Höpinää elokuvista

Viesti  Genma La Tammi 15, 2011 10:36 am

Avataan topikki nyt elokuville. Keskitytään tässä sitten elokuvista jutusteluun. Eli foorumilaisten leffamakuja, suosikkielokuvia ja miksei vaikka unohtumattomia kohtauksia kysellään.

Itselläni on tullut hieman kaikenlaista katseltua. Suosikkejani ovat silti Stanley Kubrickin elokuvat. Kaikki kun ovat hieman eri genreä. Toinen suosikiksi noussut ohjaaja on yllätys yllätys Akira Kurosawa. Jos ehdottomia lemppareita on valittava niin:

-Tohtori Outolempi (tai kuinka lakkasin huolehtimasta ja opin rakastamaan pommia)
"Ehdoton mustan huumorin klassikko."

-Hohto
"Kauhuelokuva, joka on saanut allekirjoittaneen ihon kananlihalle."

-Rashomon paholaisen temppeli
"Tosihiro Mifune tekee loistavan roolin varkaana."

-Taivas ja helvetti
"Erilainen Kurosawa, sillä tapahtumat sijoittuvat sen hetkiseen aikaan."

-Full Metal Jacket
"Karu kuvaus Vietnamin sodasta."

-Virran viemää ja Kanin kirous
"Todella hauskoja filmejä. Nauroin kippurassa molemmille elokuvateatterissa."

Jees tämmöisiä leffoja tsiigaailen. Entäpä muut?
Genma
Genma
Kynäniekka

Viestien lukumäärä : 61
Join date : 07.11.2010
Ikä : 48
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

Höpinää elokuvista Empty Vs: Höpinää elokuvista

Viesti  BrainDead Ma Tammi 17, 2011 8:30 am

Mulla on aina ollut vaikeaa valita lempileffoja, koska tykkään ensin jostakin ja katson sitä kyllästymiseen asti ja löydän taas jonkun uuden suosikin. Very Happy Mutta kyllä olen saanut jopa yhden kestosuosikin!

Pirates of the Caribbean -trilogia on se parhaista parhain. Siinä pidän kaikesta; soundtrack on mahtava, näyttelijävalinnat onnistuneet hyvin ja juoni on rakennettu selkeästi. Lisäksi elokuvat ovat loppuneet sellaisiin kohtiin, että nyt haluaa välttämättä nähdä seuraavan. B)

Lisäksi pidän seuraavista: Mr. & Mrs. Smith, Sherlock Holmes, Naapurin Totoro, Orpokoti, Robin Hood (siis se Disneyn piirretty Very Happy) ja Saksikäsi Edward. Ja pidän myös yhdestä ruotsalaisesta leffasta, en nyt vain nimeä satu muistamaan, mutta siinä on joku poliisi nimeltä Beck ja siinä leffassa joku poliisi ajo pikkutytön yli ja halus selvittää kuka se tyttö oli. Ja samalla ne tutki jotai pommittajia..

Yleensä pidän komedioista, seikkailusta, draamasta ja tämmöisistä hieman "kevyemmistä" elokuvista, myös toiminta kelpaa. Mitkään sota- tai kauhuleffat eivät oikein iske, muuten ihan hyvältä vaikuttavat kauhuleffatkin on vain pilattu järjettömällä määrällä verta ja suolenpätkiä. Sellaiset kauhuleffat kyllä ovat hyviä, joissa ihan oikeasti on kauhua, jotain hyytäviä kohtauksia ja joista oikeasti saa painajaisia. Esim. Halloween elokuvat ovat olleet mun mielestä tätä kastia, mutta Saw'sta en tykkää yhtään, koska mulla meni ainakin niissä juoni ihan kokonaan ohi kun kauhistelin sitä veren määrää. Ja ne pellenuket oli kamalia!
BrainDead
BrainDead
Kynäniekka

Viestien lukumäärä : 60
Join date : 11.11.2010
Ikä : 30

Takaisin alkuun Siirry alas

Höpinää elokuvista Empty Vs: Höpinää elokuvista

Viesti  Hidefini Ma Helmi 14, 2011 3:53 am

Katon kaikkea laidasta laitaan, mömmöhuumorista siirappiseenrakkauteen ja siitä äksöniin, mutta rakastan leffoja, joissa on jotain salaperäistä, niin ettei katsojalle kerrotakaan nyt kaikkea, vaan annetaan pieniä vihjeitä ja sitten jossain vaiheessa tuleekin kauhea että aijaa näinkö se menikin. Rakastan samaa kyllä myös ficeissä ja kirjallisuudessa yleensä.
Mutta muutamia leffoja, jotka vain on yli kaikkien muiden.

Star Wars
Mua vois varmaa verrata nörttiin pikkupoikaan, fanitan tätä niin täysillä. Sillo ku episodi 1 ilmesty, enkä ollu tarpeeks vanha päästäkseni leffaan kattomaan niin kyllä itkettiin. Rakastan näitä.
Fight Club
Rakastan erityisesti sitä, ettei päähenkilön nimeä kerrota ja miten kaikki onkin lopulta niin yksinkertaista ja en nyt vain löydä koko leffasta mitään negatiivista
Domino
Juoni on suoraan sanottuna surkea, mutta tää kuvaustyö ja miten leikattu on jotain niiiin hienoa, että pelkästään sen takia on pakko kattoa yhä uudestaan ja uudestaan.
Evil Dead
Kauhuleffat on huonoja, eikä tää oo yhtää poikkeus. Mutta tää on legenda, kuinka monessa leffassa ihan oikeesti metsä raiskaa naisen? Ei yhdessäkään, paitsi Evil Deadissa. Ha.
Labyrinth
Öööö... Klassikot on hienoja, vaikka saakin nauraa erikoistehosteille. Tää on rakkaus pelkästään Bowien takia. Rakastan David Bowien musiikkia.
AI Tekoäly
Mä vihaan kaikkia tieteisleffoja, mutta tää. Tää on hyvin tehty ja aidoisti, mutta miksei ne voinu vielä onnistua juonessa yhtä hyvin? Jos kaikki tehtäisiin yhtä hyvin, niin kyllä tieteisleffat vetäis mut fanikseen ehdottomasti.

Mistä muuten tykkään niin X-Files leffat, Sawit ja Intohimon tuulet, mutta ne ei oo mitenkään erityisiä. Muita hyviä leffoja sitten onkin jo miljoona. Ha.

BrainDead: Se ruotsalainen leffa, josta selitit, niin se on erääläinen elokuvasarja rikosetsivä Beckistä, taitaa kulkea ihan nimeltä Beck ja sitten sen tietyn leffan nimi, vaikka esim. (HUOM. ei todellinen) Beck ja musta varis.
Hidefini
Hidefini
Raapustelija

Viestien lukumäärä : 37
Join date : 08.11.2010
Ikä : 31

http://insanityworld.webs.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Höpinää elokuvista Empty Vs: Höpinää elokuvista

Viesti  Jatt-An Ke Maalis 02, 2011 9:21 am

Lempileffojen valitseminen on vaikeaa.:X Mutta yritän kummiskin.

Matrix-trilogian näin ensimmäistä kertaa viime kesänä ja katsoessani päässäni pyöri lähinnä "miks mä en ole nähnyt näitä aiemmin?" Olin aivan myyty ensimmäisen leffan ensimmäisitä minuuteista lähtien aina kolmannen leffan loppuun saakka enkä edes ole ihan varma miksi. Yleensä kuluttaessani mitä tahansa viihdettä analysoin sitä koko ajan, mutta Matrixia katsoessa en voinut muuta kuin katsella ja nauttia. Pitäisi katsoa nuo leffat uudestaan, että voisin vähän eritellä näitä fiiliksiäni.
(plus Matrixin katsominen sai minut todella tajuamaan, että oikeasti tykkään ylicooleista mättökohtauksista)

Laputa on varmaankin all-time lempparini studio Ghibliltä. Maaginen leffa, kivat hahmot ja tähän liittyy hienoja muistoja eka Animeconistani.
Anime-elokuvien saralta pitää ehdottomasti mainita myös Tekkonkinkreet. Ihanan persoonallinen animaatiotyyli, ihanat hahmot, ihanan häiritsevät kohtaukset, ihanan kaunistelematon. Ihana elokuva, joka on kaapannut sydämeni. Tämän elokuvan pitäisi ehdottomasti olla suositumpi, katsokaa se jos ikinä saatte mahdollisuuden.
Rakastan myös aivan äärettömästi Satoshi Konin elokuvia.

Palatakseni takaisin live action elokuviin, seuraavaksi mieleeni tulee Kick Ass. Kyseinen elokuva näyttää hyvältä, siinä on hyvä tarina ja _mättöä_. Eli ensimmäistä kertaa sitä katsoessani epäilin, että se oli ihan vaan minua varten tehnyt. Hujahti aika nopsasti lemppareihini.
Myös Kill Billit ovat lähellä sydäntäni, ovat olleet siitä asti kun ne ensimmäistä kertaa katsoin. Jotenkin niissä leffoissa on vaan osunut kaikki nappiin.

Tekisi mieleni mainita jokin hempeämpikin elokuva, mutta jostain syystä en nyt pysty keksimään yhtäkään sellaista, josta olisi jäänyt jotenkin lähtemättömät vaikutukset. Vaikka aina luulin, että tykkään niistä enemmän kuin tällaisista action/mättö -elokuvista joita olen ylempänä maininnut. Hmm-mm, makes me wonder.

Onkos teillä muuten joitain lempparinäyttelijöitä? Itse en osaa nimetä kuin Evan McGregorin, josta tykkään aivan hulluna. Voisin katsoa (ja katsonkin) elokuvia vain sen takia, että kyseinen herra näyttelee niissä. Ketään muuta näyttelijää en ole koskaan fanityttöillyt näin pahasti.
Jatt-An
Jatt-An
Kynäniekka

Viestien lukumäärä : 58
Join date : 08.11.2010
Ikä : 29
Paikkakunta : Pori

http://jatt-an.deviantart.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

Höpinää elokuvista Empty Vs: Höpinää elokuvista

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa